Social Icons

joi, 4 octombrie 2012

Ce mai gatim???

Cine a inventat intrebarea asta? Si cand a formulat-o prima data, nu avea si alte preocupari inteligibile? Hmmm, trebuia sa ma cheme sa ii dau eu. Preocupari, zic!
Nu exista femeie lasata de la `Al de Sus care sa nu isi puna aceasta intrebare, macar o data pe saptamana. Asa.... Deci, ce mai gatim?
Eu cu dieta mea, am scapat-o-n porumb sambata si duminica. Sambata am halit nitel praznicut mai pe seara, niste sarmale fierte pe plita, la tara, asa in tihna, nu fugarite, nu bolborosite. Si coliva!!! Am zis ca sunt innebunita dupa coliva??? Daaaa! Daca aveti, trimiteti la mine. Asa manca non-stop si cand m-as opri, tot de aia as manca. Iar duminica ne-am serbat, eu si nea omul meu. 5 anisori de cas`torie! Luni a fost cumplit, mai ca imi venea sa renunt. Mi-am tras repede 5 perechi de palmi :))), am sorbit un ceai, un baton, iar un ceai, niste legume si revino-ti fatuca draga daca vrei ceva de la tine. Daca nu, AMIN! 
Din ce mi-am  mai gatit mie de regim, ma laud cu niste varza cu gogosari, ardei iute si multttt bors! Acra de sa-ti sara palaria de pe cap. Daca ai!
 Cum e asamblata? O varzuca se spala, se taie bucati, se scot nervurile si cotorul si la robot cu ea. Cand s-a terminat de maruntit, se freaca cu putina sare de mare, se aseaza frumos in oala, se adauga un gogosar mare sau 2, in functie de cantitatea de varza, se adauga apa cat cuprinde, capac pe oala si la fiert. Cand a scazut apa la jumatate se pune bors acru de la mama, un ardei iute tocat marunt, sare si se asteapta pana e terminata de fiert. S-a lipit perfect de burta mea. Mai trebuia macar o felie de mamaliga rece, dar nu fu voie. Mamaliga rece frecata cu putin usturoi sau ceapa si coapta. Hai gata, terminati cu salivatul. Inchideti gura, faceti-va cruce si zice-ti c-ati mancat :)) Sau asamblati si voi una, ca nu e greu.
Iar pentru nea omu, sotu meu, ce sa-i mai gatesc. Dar el ca el, dar Mariuca ce mai baga la ghiozdanel??? Ca de cand s-a vindecat, i-a revenit pofta de haleala si uneori ii spun sa mai faca si cruce, sa zica Bogdaproste. Dar nu-i bai, sanatate sa fie ca are timp sa fie si slaba. Le-am facut o ciorba pui de tara, cu taietei de casa, marca mamuca, iar azi am facut niste pui cu orez la tigaie. 
Cu ceva timp in urma, am primit la una din adresele mele de mail, ca am mai multe :))) o chestie ca daca comand nu stiu ce retete primesc un set de genti MOCA. Cum ai zis bre??? MOCA??? Ei nu serios? Si am zis, ca de ce nu. Ca genti ca alea nu am acasa si e bune acolo pe langa odaia omului. Si am uitat de comanda mea. Numai ma trezesc dupa aproape 2 luni ca am colet. Vai de mine, dar nu mi-am mai comandat de mult nimic. Ditamai cutia! Si cand colo, ce sa fie! Au sosit gentile, plus un set de retete cartonate frumos, dar si o cutie de plastic. Am citit eu cum sta treaba si de atunci m-am apucat de colectionat rete. 

Numai ca nu prea am gatit din ele. Le adun, dar de gatit, pauza. Si cum azi, mi-a venit in creier, a nu stiu cata oara, intrebarea "Da sotul meu ce mananca azi????" Am trecut la rasfoit prin retete. Am facut intai inventarul la ce aveam prin casa si am zis ca trebuie sa fie ceva cu pui. Asa ca am ales grupa de "Pasare si vanat"
Si am rasfoit si am cautat, pana am ajuns la "Pui cu orez la tigaie" Scoasa fiind reteta, hai sa gatesc! Prea simpla! Aaaa, stiti ca eu nu gatesc la gramaj sau la suta de grame, exceptand torturile, creme de prajitura, adica dulciurile. 
Si pentru minunata reteta aveti nevoie de ceva carne de pui, eu am folosit pulpe superioare dezosate, orez, legume si cam atat. Sare, piper, ulei, din astea marunte, e de la sine inteles ca sunt trebuincioase. Am pus o ceasca de orez la fiert. Trebuie sa fiarba cam 2/3 din timpul cat scrie pe punga ca trebuie fiert.

Pulpele spalate bine, le-am portionat bucatele sa se prajeasca mai repede. In ulei de masline foarte bine incins le-am lasat sa se perpoleasca usurel pe fiecare parte. Le-am adus companie si niste catei de usturoi, vreo 3 la numar.
Cat s-a prajit puiul, s-a fiert si orezul, care trebuie scurs foarte bine de apa si se lasa sa se mai hodine nitel. Carnea se scoate si se lasa si ea la odihnit, ca poate e obosita de atata bolboroseala in ulei. Intr-o tigaie am topit niste unt si am adaugat legumele taiate felii, feliute subtiri de tot. Eu am pus asa: gogosar, dovlecel, morcov, ceapa si suc de rosii. Se lasa cam 10 minute, pana se inmoaie ele, insa trebuie sa fie al dente, am scris bine?? Adica putin tai, da? Vorbim romaneasca, ca sa nu ne intelegem diferit :))) 
Si cand legumele au fost gata, am adaugat orezul si carnea. Se potriveste de sare si piper, se aseaza pe farfurie si se spune "Pofta buna draga sot!!!"
Cica e buna. I-a placut. I-a amintit de o salata de arpacas din Italia. O sa incerc si eu sa fac intr-o buna zi. Dar pana atunci, sa auzim de bine!

0 comentarii: